tirsdag 24. november 2009

PERLER - Julepynt - Stjerner

Disse stjernene perlet jeg for noen år siden,
det var så moro å lage de at det ble ganske mange :-))
Jeg bruker å pynte juletreet med disse stjernene.
Ellers pleier jeg å klippe grener av
Corylus - Korketrekkerhassel blir også kaldt Vrihassel
som jeg pynter med rundt om i huset også ved inngangs døren.
På grenene henger jeg opp disse perle stjernene
også små juleklokker som jeg perler.
(Bilde av juleklokkene kommer senere)
Inn i mellom henger små engler.


7 kommentarer:

  1. hei på deg, så koselig st du vil følge bloggen min;) Alltid så trivelig å bli kjent med nye.
    Du hadde så mye flott her, så jeg følger deg gjerne;)
    Ha en god dag videre og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Hei! Jeg sier som Tovepia at det var koselig at du vil følge! Jeg sier også herlighet så mye fint at jeg også legger meg til som følger,) Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  3. Nå ble jeg glad tenk at dere begge ble følgere.
    Jeg har sittet her ved dataen i noen timer og tittet på bloggene til dere begge to.
    Dere lager så mye fint, jeg nyter begge bloggene.

    Klem til dere begge to :-)

    SvarSlett
  4. Så flotte ting du lager.

    Kos deg i kvelden

    SvarSlett
  5. hei og god fredag morgen,
    utrolig flink du er med hendene dine,herlig å kunne pussle med sånt,ser vi har en stor interesse felles,nemlig HAGE,da trives jeg veldig.
    tusen takk for hilsen hos meg,og ha en herlig dag,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  6. Så koselige ting du lager :o) Virkelig fine! Det er viktig og moro å ha en hobby. Da kan man slappe av å kose seg.
    Tusen takk for koselig kommentar hos meg :o)
    Ha en superflott helg!
    Klem fra Gro

    SvarSlett
  7. Hei! Jeg ser at det er lenge siden du la ut dette men håper at du ser komm likevel :) jeg har lett OVER ALT etter litt info om slike stjerner- hvilken tråd brukes, hvor finner en oppskrifter, og hva er den vesken en legger stjernene nedi for at de skal bli stive?.. Kan du hjelpe meg? :D

    I tillegg er jeg usikker på om det finnes et navn på det, for jeg trodde det het perlebrodering men da finner jeg stort sett bare om brodering med perler på tekstiler... Så... hjelp? :)

    SvarSlett