tirsdag 12. februar 2013

PAUSE BLE TIL LAPPETEPPE

 
 Det var ikke meningen med en ny pause rett etter forje pause, men slik ble det. Jeg koste meg i Julen, med min lille familie. Nyttår og nye mulighet hmmmmmmm. Jeg hadde planer om at i løpet av 2013 skulle jeg strikke lappeteppe. Et helt enkelt lappeteppe. 30 masker og 30 riller til hver lapp. Enkelt å strikke og fint å strikke på dager hvor jeg er for trøtt til å konsentrere meg om et mønster.
 Jeg hadde lyst på vakre vår farger. Her er korgen begynt å bli fylt opp av ferdig strikkete lapper.
Jeg er veldig glad i våren og se vårblomstene sprette opp i fra en iskald jord, det er et vakkert syn.
I hagen kan jeg se litt av den hvite klokken på snøklokker.
 Jeg håpet at det nye året skulle gå litt min vei, men nei :-( 2 Januar ringte telefonen, i fra min ..........
Jeg fikk sjokk over hva som ble fortalt meg, selv om jeg innerst inne vet at det som ble fortalt meg er feil. Jeg skal ikke komme inn på hva det er. Men det var den første nedturen i det nye året og flere ble det.
 Så teppe som jeg skulle bruke hele året på å strikke, ja det ble jeg ferdig med i løpet av 1 mnd.
2 Februar heklet jeg kanten rundt og sydd fast de siste trådene.
 Noen andre små ting fikk jeg også laget i Januar, men det får jeg vise senere.
 Januar teppe måler 193 x 126 cm.
- Stort og deilig
- herlig og tulle rundt seg på iskalde dager
- godt og varmt.
Garn som jeg brukte til Januar teppe:
Det hvite er Sportsragg fra Sparkjøp.
Noe av garnet er Safirgarn også fra Sparkjøp.
Ellers er det for det meste brukt u-kjent garn.
U-kjent reste garn, arvet etter min mor.
U-kjent restegarn i fra garn lageret mitt.
Jeg har også rekt opp en del u-ferdige arbeid.
De små restene som ble igjen etter teppe, er også tatt i bruk men det får jeg vise dere en annen gang.
----------------------
Men nå skal jeg og hundene ut i hagen og
- nyte solen
- blå himmel
- nyte at isen på bakken tiner ja rett og slett kose oss.
-----------------------
Tusen takk blogg venner for kommentarene i forje innlegg.
Ha en riktig fin dag alle sammen :-)
 

8 kommentarer:

  1. Et flott lappeteppe ble det i alle fall til tross for nedturene! Håper det går bedre nå. Godt gjort å strikke et stort teppe på så kort tid!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Ingunn :-)
      Tiden leger alle sår, men slik er det ikke.
      Men vi lærer å leve med det.
      Klemmmmmmm

      Slett
  2. Det var et nydelig teppe, klappet og klart til å ta imot våren;) Herlige farger. Heldigvis kan håndarbeid være til glede og oppmuntring når andre ting butter imot. Livet er ikke alltid rettferdig, og noe er vanskeligere å fordøye enn andre ting.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Edny :-)
      Ja livet er ikke alltid rettferdig, det har du helt rett i.
      Klem

      Slett
  3. Nydelig teppe :) Hvilken pinnestørrelse hadde du?

    SvarSlett
  4. Nydelig teppe :) Hvilken pinnestørrelse hadde du?

    SvarSlett
  5. Your article is accurate and I benefit. I have read many articles, but I found a lot of ideas in this article.Love to play games then try this 10 best Auto clicker games for Android!

    SvarSlett
  6. Your content helped me a lot to take my doubts, amazing content, thank you very much for sharing.
    Take a look at this website Minute Timer which will help you to manage your time wisely.

    SvarSlett