mandag 21. februar 2011

APPELSIN BESKYTTELSETREKK

HOBBYvenner forumet er det en vinterferiemaraton, hvor det kommer en ny oppgave for vær dag i vinterferien. Den første dagen skulle vi lage en appelsin beskyttelsetrekk, her er mine to bidrag.

Jeg hadde lyst å lage mitt egent mønster, og siden jeg ønsket å tove den var det ikke så lett å vite hvor lang og bred den burde være før toving. Den første jeg øvet meg på, strikket jeg i gult fritidsgarn, og den ble for lang. Men den skal jeg bruke til noe annet.
Jeg måtte jo ha litt pynt på den og siden jeg ikke ante hvordan en appelsinblomst så ut måtte jeg bruke google. Og der med har jeg laget min egen heklede appelsinblomst. Pyntet med litt perler.
Bidrag nr: 2 er strikket og tovet på samme måte som den første. Her ble pynten et appelsin fjes, med fregner :-))))
Tusen hjertelig takk til dere alle som gledet meg med deres koselige kommentarer i forje innlegg.
Jeg kommer snart og besøker bloggene deres.

5 kommentarer:

  1. For et herlig produkt! Dette er jo nydelig pynt nå framover mot påske!
    Ha en fin morgendag, nattaklem fra meg;)

    SvarSlett
  2. de var jo bare kjempesøte begge to;)

    SvarSlett
  3. Disse var jo både skjønne og tøffe og morsomme på en gang. Flotte, og rene påskepynten i så fine farger :)

    Kos deg med vinterferie-oppgavene!

    SvarSlett
  4. Så herleg!! Blir artig å bruke desse framover.

    SvarSlett
  5. Heisann:)

    Så utrolig flotte de var - likte spesielt det med ansikt - kjempegøyal!!!

    Tusen takk for gode råd inne hos meg - det skal bringes videre til min "sekretær"(hihi) - så får vi se hvordan det blir gjort når de kommer inn i butikken:)
    Men godt råd kom du med i hvertfall - takker og bukker kjære venn:)

    MIMMIKLEM:)

    SvarSlett