lørdag 4. desember 2010

BLOMSTERAMPEL BLE TIL................

Jeg syntes det er artig med gjenbruk. Sette fantasien i gang, og prøve å få noe ut av ting som blir kassert. Hva i all verden skal jeg kalle den?????? PEISHJELPER???? Ideen fikk jeg da jeg trengte et eller annet til å ha tennbrikker i. En gammel blomsterampel HI HI den må da kunne brukes.
De to bildene over er under delen som ble til stikk eskeholder.
Det begynte med den øverste blomsterampelen. Den var gul og stygg da jeg fant den, men med Quick spraylakk ser den ut som den er ny. En terrakotta potte ble også sprayet. Og den fungerer nå som tennbrikke holder. Men blomster ampelen hadde en fin rundt mønster i bunnen, hvor det kunne være fint og henge en ampel til på.
Men jeg hadde ikke flere blomsterampler. Og hva gjør jeg da, jo da er det å spørre min mann om han tilfeldigvis hadde en slik blomsterampel på lur. :-))) Han så på meg og lurte på hva skal du bruke den til. Da jeg fortalte ham det var det ikke lenge før han kom med, ja ikke mindre en 2 blomsterampler til.

5 kommentarer:

  1. Det ble kjempefint! Artig når man finner ny bruk for avlagte ting, og dette ble både praktisk og flott!
    Ha en fin morgendag, nattaklem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Så lurt! Det er liksom ikke noe sted til tennbrikker, så her blir det i en pose i vedkurven. Men dette var jo supert!

    God 2 advent!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  3. Så smart!

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  4. Kjempelurt, og skikkelig pent ble det jo også :-)

    SvarSlett
  5. Så smart, og ikke minst ble det veldig fint!

    SvarSlett