fredag 9. april 2010

BESTEMOR RUTER

Jeg skulle være flink i Påsken og legge ut en del bilder av Påske ting jeg har laget. Hadde også tenkt meg og vandre rundt i blogglandia og titte på alle de fine bloggene. Men påske dagene ble ikke helt slik vi drømte om. Vil du lese hvorfor kan du lese under innlegg MANGE TÅRER, i Kennel Seascape's blogg. Tusen hjertelig takk til alle dere som kommenterer, jeg setter stor pris på kommentarene. Jeg kommer og besøker deres blogger når bare jeg kommer meg til hektene etter denne fæle opplevelsen.
Nå er hage sesongen kommet, og jeg kommer ikke til å blogge
så mye her i hobby bloggen min før det blir høst og vinter.
Jeg er en av de hagegale, som bare må ut i all slags vær og vind for
å jobbe i hagen.
Blir det bade vær i sommer er vi mest ved sjøen.
Men litt hobby aktivitet pleier det å bli om kveldene
eller når vi nyter late bade dager ved sjøen.
Bildene her viser hekle prosjektene mine i denne hagesesongen.
Det øverste bilde er fargene til bestemor ruter
som jeg har tenkt å lage puter til utestuen av.
Bilde nr:2 skal også bli puter.
Det er min yngste sønn Georg som ønsker seg puter
til rommet i disse fargene.
Bilde under skal også bli puter, i forsjellige hvite nyanser.

Stablene med bestemor ruter er begynt å vokse :-))

Bilde over og bilde under er tepper min mor har heklet.
Noen skriver bestemor ruter, andre skriver oldemor ruter.
Hva heter rutene egentlig???
Jeg blir frem over å treffes i Seascape's hageblogg.
Du er hjertelig velkommen til å ta en tur inn om hagebloggen vår,
og se på alle mine gamle og nye hage prosjekter,
Som jeg kommer til å vise bilde av ut over vår og sommer.
~~~~
Jeg håper du får en riktig herlig vår og sommer.
~~~Klem fra Seascape~~

9 kommentarer:

  1. Så fina "Mormors rutor",så kallar jag dem..Och så vackra plädar och kuddar det blir av dem.

    Jag följer Dina bloggar.SÅ KLART!

    Önskar Dej en Fin Helg!
    Kram!

    SvarSlett
  2. åå så trist en historie,håper hunden å du også kommer fort til hektene,
    godt du reagerer fort da,men lang kjøretur ble det..godt man ikke vet på forhånd sier jeg bestandig..
    nydelige ruter du har heklet,
    åå har du hage blogg,gjett om jeg skal inne der å se nå,blir din følger der å,jeg å elsker hage,
    stor klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. Så fine oldemors ruter du hekler og så trist det var med valpen, men hovedsaken er vel at valpemoren greide seg fint!! Trist er det når en har gledet seg til noe og det ikke lykkes!!
    Nå må du kose deg i hagen og våren som er rundt hjørnet;)) Stor klem fra meg her ute i villmarken;))

    SvarSlett
  4. Kjært barn har mange navn;) og kjempefine er de!!
    Godt at valpemoren klarte seg, men forventningene var vel så annerledes.
    Kos deg med hagesrbeid, her er det snø til midt på leggen ennå;)
    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  5. Hei.Trist med valpen,men godt at det gikk bra med mora og ikke rart at hun ville i valpe kassen nei..
    Nydelige bestemorsruter du har laga.Er så flott..
    Kommer til å savne deg her utover våren og sommeren,velkommen tilbake til høsten!!
    Kommer nok til å følge deg i hagen...
    Ha ei flott helg og en fin vår!

    SvarSlett
  6. Å for en koselig blogg du har ;o)
    Hengt meg på som følger hvis det er greit ----
    Myye bra både her og der ;o)

    SvarSlett
  7. Hei!
    Så fine farger du har i bestemorsrutene dine (det er det jeg har lært det heter), og det blir nok fine puter dette! Lykke til med hund og hvalper, og kos deg i hagen fremover!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  8. Så nydelige farger, og kjempelurt at du bruker en farge ytterst på rutene. Det gjorde ikke jeg, og jeg angrer på det nå når jeg skal begynne å sette dem sammen.
    Lykke til med prosjektet:o)

    SvarSlett